ŠKODA CNG töötab porgandite ja sibulate peal

ŠKODA OCTAVIA CNG saab 1.5 TSI mootori võimsusega 96 kW (131 hj), mis tekitab umbes 60% vähem CO2 kui bensiinimootorid. Samuti sisaldavad heitgaasid palju vähem lämmastikoksiide (NOX) ning on täiesti vabad tahketest osakestest.

17,33 kilo mahutav maagaasipaak tagab WLTP-tsüklis kuni 460-kilomeetrise sõiduulatuse, kui auto töötab ainult maagaasil. Pakiruumi põranda alla paigaldatud kütusepaagiga on pakiruumi maht luukpärakere puhul 455 liitrit ja universaalil 495 liitrit.
Auto tankimine maagaasiga käib sisuliselt samamoodi nagu bensiini tankimine. Gaasi tankimisava asub tavapäraselt kütuseluugi taga. Paagi täitmiseks tuleb see gaasitanklas lihtsalt ühendada tankimisvoolikuga.

Sõit aga muutub veelgi rohelisemaks, kui tankida autosse puhast biogaasi, mida toodetakse looduslikest toorainetest. Euroopas asuvad mõningad biogaasijaamad, kus on tankuri peale kirjutatud, millest antud gaasi toodeti. Tankuri kõrval on kirjas, et Sa tangid autosse hobusesõnnikut. Muidugi mitte sõna otseses tähenduses: hobusesõnnik, aga ka porgandid või sibulad läbivad enne auto kütusepaaki jõudmist terve rea tööstuslikke protsesse et kätte saada biometaan ehk biogaas.
Eestis toodab rohegaasi Estonian Cell, kes valmistab rohegaasi haava puitmassist. Lisaks asub Koksveres rohegaasitootja Biometaan OÜ, kasutades tootmiseks sõnnikut ja põllumajandusjäätmeid.
Sõnniku ja aedviljajäätmete muundamist autokütuseks biogaasijaamas selgitas ŠKODAle CNG rohegaasi ekspert. 

„Me ei kasuta toiduaineid - enamasti kasutame aedvilju, mis poleks kunagi jõudnud kaupluseriiulitele. Põhjuseid on erinevaid, näiteks ebapiisav kvaliteet, kuid igal juhul on tegu jäätmetega, mis muidu oleks lihtsalt minema visatud. Kuid need jäätmed on suurepärane tooraine biogaasi valmistamiseks."

Biojäätmed lähevad seejärel suurde mahutisse. Nende kallal asuvad tööle bakterid ning peatselt hakkab sealt erituma metaani. Metaani puhastatakse söefiltrite või mitmesuguste protsessidega, et eemaldada sellest saasteained või CO2. Mitmeastmelise puhastusprotsessi järel saadaksegi biogaas, mis vastab maagaasivõrgus ja gaasitoitel autodes kasutamiseks kehtestatud nõuetele.


ŠKODA OCTAVIA G-TEC tekitab umbes 60% vähem CO2 kui bensiinimootorid!
 

ARVUTA PALJU VÕIDAD, KUI VALID ŠKODA G-TEC CNG!

TULE PROOVISÕIDULE!