2017. aasta läheb Eesti ajalukku suurepärase autoaastana!
Uute sõiduautode müük kasvas võrreldes 2016. aastaga koguni 11,6%. Numbrid on kõnekad: aasta kokkuvõttes leidis uue omaniku rohkem kui 25 000 uut sõiduautot.
2017. aastal osutusid kõige populaarsemateks väike-keskklassi autod, mille turuosa oli pea viiendik kõigist müüdud autodest ehk 23,1%.
Arvukatele Škoda Octaviatele ja Toyota Auristele sekundeerisid keskmise suurusega maasturid – nagu Nissan Qashqai või Kia Sportage ja kolmandat kohta hoidsid keskklassi autod. Nagu näiteks Volkswagen Passat.
Meie võime vaid omalt poolt lisada, et kindla kohta Eesti inimeste südames on leidmas ka Škoda Kodiaq. Olles nii liider oma hinna, välimuse kui ka sõidudünaamika poolest. Müügitabelites võis leida Kodiaqi alati kümne parima hulgast ning mitmel kuul järjest kindlalt TOP3-seas!
Kas sama edukaks kujuneb ka tema väiksema versiooni Škoda Karoqi lugu, näeme me alles paari kuu pärast. Tõsi Škoda Karoq võidab oma suuremat venda juba sellega, et tema mootori valik on oma segmendi üks parimaid – valikus 1.0-, 1.5-, 1.6- ja 2.0-liitrised jõuallikad, mille võimsus varieerub 85 kW (115 hj) kuni 140 kW (190 hj). Nelikveolisena on saadaval nii diisel- kui ka bensiinimootoriga vairant. Konkurentidel on tihti peale nelikveoliste mootorite valik piiratud.
Kasutusele võeti 2017 ka selline mõiste nagu “gaasihübriid” ning sellist sorti hübriidi leiab ka Škoda Octavia valikust.
AMTELi tegevjuhi Arno Sillati sõnul eestlased usinalt elektriautosid ei osta vaid selle asemel armastavad ikka diislit ja nüüd juba ka maagaasi. CNG-autode suursoetajaks oli 2017. aastal Taxify, mis võttis ühekorraga kasutusse koguni 100 VW Golf ja Škoda
Miks aga nimetame ka meie oma Škoda Octavia CNG-d “gaasihübriidiks” - CNG-autodel on lisaks gaasitangile jätkuvalt alles ka bensiinipaak. Puhuks, kui gaasitanklasse jõudma ei peaks. Üleliia mitu neid Eestis esialgu ei ole, kuigi laienemisplaanid ja load on nii Eesti Gaasil kui ka Alexelal.