Eesti aasta auto 2023 selgub kuuikust Dacia Jogger, Honda Civic, Kia EV6, Mercedes-Benz EQE, Renault Mégane E-Tech ja Škoda Fabia.
Tänavusel konkursil jäid esimestena joone alla Citroën C5 X ja Toyota Yaris Cross. Pea 30 uudismudeli seas tõusid esile ka Kia Sportage ja Range Rover, kuid finaalikoht jäi neilegi siiski kättesaamatuks. Automaailmas toimuvaid muudatusi peegeldab asjaolu, et tänavu on finaalis kolm puhtalt elektri jõul liikuvat autot (Kia EV6, Mercedes-Benz EQE, Renault Mégane E-Tech).
Eesti aasta auto valiti esmakordselt 2001. aastal, seega kannab seekordne konkurss järjekorranumbrit 23. Traditsiooniliselt tehakse esmane valik viimase 12 kuu jooksul Eestisse jõudnud uudismudelite vahel. Lõppeval aastal võitis Eesti mainekaima autokonkursi elektriauto Hyundai Ioniq 5.
Enam kui kahe aastakümne jooksul on kuuest seekordsest finaali pääsenud automargist Eesti tähtsaima autoauhinnani jõudnud koguni viis, täistabamus on puudu vaid Dacial.
Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest koosnev žürii. Tänavu on autoteemat kajastavatest väljaannetest esindatud ajakirjad Autoleht, Whatcar ja Tehnikamaailm ning ajaleht Äripäev, portaalidest Accelerista, Auto24 ja Geenius. Nimeliselt jagavad sel aastal hindeid Indrek Jakobson, Tõnu Ojala, Kristjan Ojang, Elmar Ots, Margus Pipar, Veli Rajasaar, Karl-Eduard Salumäe, Kaspar Sepp, Kristjan Sooper, Esta Tatrik, Laas Valkonen ning Tarmo Tähepõld.
Eesti aasta auto 2023 peatoetaja on Terminal Oil.
Ajakirja Tehnikamaailm ja selle esimese peatoimetaja Vello Kala (1952-2012) initsiatiivil ellu kutsutud Eesti aasta konkurss leiab sel aastal esmakordselt aset Eesti Autospordi Liidu egiidi all. Eesti aasta auto 2023 kuulutatakse välja 28. jaanuaril 2023. aastal Tartus Eesti Rahva Muuseumis toimuval EAL-i aastagalal.
Tõnu Ojala, žürii esimees, ajakiri Tehnikamaailm
Kristjan Sooper, Eesti Autospordi Liit