ŠKODA ABISÜSTEEMID TOETAVAD, HOIATAVAD JA KAITSEVAD AKTIIVSELT

› Uued ja täiustatud abisüsteemid parandavad turvalisust ja mugavust ŠKODA mudelites
› Paljud moodsad turvasüsteemid kuuluvad juba põhivarustusse
› Kõrgemate klasside tehnika on nüüd saadaval ka ŠKODA kompaktmudelitele

ŠKODA autod kuuluvad oma segmendi turvalisemate sekka. Üks selle põhjusi on moodsate juhiabisüsteemide lai valik, millest paljud sisalduvad põhivarustuses. Uute ja täiustatud süsteemide kasutuselevõtt näitab veel kord, et turvalisuse ja sõidumugavuse osas ei jäta ŠKODA midagi juhuse hooleks: need süsteemid toetavad juhti, annavad nähtavaid ja kuuldavaid hoiatussignaale ning ohtlikus olukorras sekkuvad aktiivselt.


Uus ŠKODA OCTAVIA tõstis oma klassis latti turvalisuse osas veelgi kõrgemale 
Mõned margi müügimenuki uusversiooni juhiabisüsteemid jõuavad ŠKODA autodele üldse esimest korda, kuna teised on täiustatud või pakuvad laiendatud funktsionaalsust. Süsteemide tööd tagavat infot annavad kuni 20 mitmesugust andurit. Uueks seadmeks on näiteks hädaolukorra roolimisabi, mis aktiivselt abistab juhti jalakäijale, jalgratturile või teisele sõidukile otsasõidu ohu korral, suurendades roolimiseks kasutatavat pöördemomenti ja lihtsustades takistusest möödapõikamist. Pööramisabi on samuti uus, see tuvastab ristmikel vasakpöörde ajal vastutulevaid sõidukeid ja hoiatab aegsasti juhti. Vajadusel suudab sõiduk kokkupõrke vältimiseks isegi automaatselt peatuda. Teine kasulik lisa on väljumishoiatuse süsteem, mis ukse avamisel tuvastab tagant lähenevaid sõidukeid või jalgrattureid. Anduri tööraadius on kuni 35 meetrit. Kohalike ohtude hoiatus on samuti uus. See teavitab juhti automaatselt liiklusseisakutest sõiduki lähedal, näiteks liiklusummiku lõpust.

Uuenduslikud juhiabisüsteemid lisavad veelgi turvalisust ja mugavust
Sügiseks on OCTAVIAle saadaval ka 360-kraadise vaatega kaamerasüsteem Area View. See annab ülevaate auto vahetust ümbrusest parkimisel või manööverdamisel. Neli kaamerat loovad sõiduki ümbrusest 360-kraadise kujutise, mida kuvatakse infotablool. Ümberreastumise abisüsteem Side Assist tuvastab tagant lähenevaid või juhi vaatevälja pimealasse jäävaid sõidukeid kuni 70 meetri kauguselt. Vajadusel süttib välispeegli siseküljel hoiatustuli. Kui juht ikkagi suunatule sisse lülitab, sekkub süsteem aktiivselt roolimist korrigeerides, et vältida rajavahetusest põhjustatud kokkupõrkeid kiirteedel ja neljarealistel teedel. Jalakäijate ja jalgratturite tuvastussüsteemiga esiradar pakub lisaturvalisust linnaliikluses. See tuvastab eespool asuvaid, nii liikuvaid kui ka seisvaid sõidukeid ning samuti auto ees liikuvaid jalakäijaid. Süsteem annab vajadusel nähtavaid ja kuuldavaid hoiatussignaale ning kriitilises olukorras käivitab pidurduse avarii aktiivseks vältimiseks.

Adaptiivne pikivaheabi, mis automaatselt võrdsustab Sinu kiiruse eesliikuja omaga kiirusel kuni 210 km/h, on samuti täiustatud. Süsteemi prognoosiv versioon kasutab nüüd kiiruse automaatseks liiklusoludega kohandamiseks esiklaasi taga asuvat kaamerat ja ka navigatsioonisüsteemi andmeid. Mõlemal variandil on seisa-sõida-funktsioon, mis pidurdab DSG-käigukastiga sõiduki automaatselt kuni peatumiseni ja seejärel kolme sekundi jooksul taasalustab liikumist. Pidureid rakendab süsteem ka manuaalkäigukastiga autodel, kui juht on sisse lülitanud sobiva käigu ning lahutab siduri aegsasti enne peatumist.

Kõikehõlmav juhiabisüsteem Travel Assist pakub täiendavat mugavust ja turvalisust, ühendades mitmete süsteemide funktsioonid ning suutes ära tunda ka terviserikke. Kõikehõlmavasse juhiabisüsteemi kuuluvad prognoosiv adaptiivne pikivaheabi, liiklusmärkide tuvastamise süsteemi parendatud versioon, adaptiivne sõidureas püsimise abisüsteem koos teetööde tuvastamisega, ummikusõiduabi ja hädaolukorra abisüsteem. Sõidu ajal kontrollib kõikehõlmav juhiabisüsteem iga 15 sekundi järel, kas juht hoiab roolist kinni või võib olla kaotanud kontrolli sõiduki üle. Kui juht vaatamata hoiatusele ei sekku, lülitab hädaolukorra abisüsteem sisse ohutuled ning peatab sõiduki.

Kompaktklassis on nüüd saadaval kõrgematest sõidukisegmentidest pärit moodsad abisüsteemid
Sõidureas püsimise abisüsteem ja sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiv radarisüsteem koos linnaliikluse hädapidurdusfunktsiooniga kuuluvad nüüd põhivarustusse kompaktmudelitel SCALA ja KAMIQ. Sõidureas püsimise abisüsteem kasutab esiklaasi taga asuvat kaamerat sõidurea piiride ja teemärgistuse tuvastamiseks. Süsteem hoiatab juhti tahtmatute reavahetuste korral ning roolib automaatselt vastu, et sõiduk püsiks omal rajal. Esirattaabi jälgib pikivahet eesoleva sõidukiga ja hoiatab juhti kokkupõrkeohu eest. Vajadusel alustab süsteem automaatselt pidurdamist. Kiirustevahemikus 5–60 km/h tuvastab süsteem ka jalgrattureid ja jalakäijaid.

Arvukad kõrgematest sõidukiklassidest pärit turva- ja abisüsteemid on saadaval ka lisavarustusena. Nende hulka kuuluvad näiteks adaptiivne pikivaheabi või ümberreastumise abisüsteem koos tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatava süsteemiga. Viimane abistab juhti parkimiskohalt väljatagurdamisel. Abisüsteem kuvab taga asuvaid objekte ja tuvastab ka küljelt kiirusega kuni 70 km/h lähenevaid sõidukeid. Kui juht ei reageeri kuuldavatele ja nähtavatele hoiatussignaalidele, alustab abisüsteem automaatselt hädapidurdust. Tagurduskaamera või lisavarustusse kuuluv rooliv parkimisabisüsteem, mis automaatselt manööverdab auto sõidusuunaga paralleelselt või risti asuvale parkimiskohale ja sealt välja, pakuvad tuge parkimismanöövritel. Integreeritud manööverdusabi süsteemi pidurdusfunktsioon tuvastab objekte nii sõiduki ees kui ka taga ja vajadusel pidurdab automaatselt. Kasulike lisade hulka kuuluvad veel väsimuse tuvastamise süsteem, nõlvaltstardiabi ja kaugtuleautomaatika.